سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مایکروسافت با همکاری MCI یک سرویس تلفن اینترنتی جدید راه‌اندازی

مایکروسافت و MCI ، غول مخابراتی، مشترکا اعلام کردند یک سرویس تلفن اینترنتی بر اساس فناوری VoIP و به صورت PC-to-Phone راه‌اندازی می‌کنند.

سرویس جدید نرم‌افزار MSN Messenger مایکروسافت و شبکه VoIP کنونی شرکت MCI را به یکدیگر پیوند خواهد زد. قرار است این سرویس در نیمه نخست سال 2006 ارائه شود.

این سرویس رسما MCI Web Calling for Windows Live Call نام دارد و مایکروسافت درنظر دارد آن را به عنوان بخشی از پروژه ویندوز Live عرضه نماید.

تلفن اینترنتی مذکور در قالب نسخه جدید نرم‌افزار پیام رسانی فوری MSN که Windows Live Messenger نام گرفته ارائه می‌شود.

بیش از 185 میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان از نرم‌افزار پیام رسانی فوری MSN استفاده می‌کنند.

در بیانیه‌ای که به همین مناسبت در سایت MCI‌ منتشر شده آمده است: این سرویس در مرحله نخست با هزینه 23 سنت در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان و اروپای غربی ارائه می‌شود و به تدریج به بیش از 220 کشور (تقریبا اکثر کشورهای شناخته شده) توسعه خواهد یافت.

خبر معامله مایکروسافت و MCI در حالی اعلام می‌شود که تنها چند ساعت پیش از این اعلان، شرکت یاهو نیز عرضه عمومی نسخه بتای نرم‌افزار جدید Yahoo Messenger را اعلام کرده بود. سرویس جدید یاهو امکان تماس از طریق کامپیوتر به خطوط ثابت تلفن در بیش از 30 کشور جهان را با هزینه‌ای کمتر از دو سنت در هر دقیقه فراهم می‌سازد.

ناظران معتقدند این معامله پاسخی به تلاش‌های جدید یاهو و نیز اقبال نرم‌افزار Skype است که اخیرا به تملک شرکت eBay درآمده است. پیش‌بینی می‌شود با ورود جدی‌تر شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ دنیا به عرصه فناوری VoIP ، صنعت مخابرات در سراسر دنیا دگرگونی‌های گسترده‌ای را تجربه‌ کند.